2011. október 19.

Életem első japán táskája

Engedjétek meg, hogy nagyon kedves költő-foltvarró barátnőm, Reiner Rita versét idézzem:

"13 tyúkláb kaparta,
11 pár kéz szabta, varrta, vasalta,
ölében cérna- és fecnihalom,
.....legfeljebb kibontom és újravarrom......"

Nagyon találó volt a szombati foltvarrós napunkra, és valóban a mi kis atomcsapatunk japánul rezgett...
Az történt ugyanis, hogy szerettünk volna néhány alaptechnikát megtanulni, ismételni. 
Emiatt esett Rita választása erre a japán táskára, mivel ebben a papíron varrás és a részeg ember lépése technikák szép számmal fordulnak elő, illetve a steppelés, zipp bevarrása és a kézzel varrás is gyakorolható.
Meglehetősen aprólékos, és nagy odafigyelést igénylő volt a feladat, ugyanis akár néhány milliméter eltérés is nagy galibát tudott okozni!
De úgy gondolom, hogy minden fáradságot megért, hiszen a végeredmény magáért beszél:


Az összes japán újságban, ami eddig a kezembe került, azt láttam, hogy előszeretettel dolgoznak szövettel. Gondoltam, kipróbálom. Azonban sikerült egy elasztikus szövetet választanom, amit egyoldalas ragasztós vetex-szel igyekeztem "megszelídíteni", könnyebben varrhatóvá tenni (sikerült is!), ám ezáltal kissé vastaggá vált az anyagom. 
A lényeg, hogy elkészültem vele, és büszkeséggel tölt el, hogy nekem is sikerült! :)


7 megjegyzés:

  1. Hú, de jó lett! Nagyon ügyes vagy!
    Már összeállítása közben is megtetszettek a színeid, csinos darabot készítettél, gratulálok!
    Küldhetek további papíron varrt sablonokat? Vicceltem.....

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik! neked és Ritának is nagy gratula! :) Évi

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen!

    Rita! Szívesen veszek minden ötletet, sablont, instrukciót, sőt!, jöhet a következő japán táska!
    :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon de nagyon jó lett. Tökéletes. Imádom a japán táskákat, és papírra varrással, csodás lett. Jó hogy nektek van Ritátok. Klónozzátok légyszi nekem is.

    VálaszTörlés
  5. Még csak most fedeztem fel, de nagyon klassz! Le a kalappal! Ügyesek vagytok! :)))))))) Most készülődünk mi a közös varrásra, 2012.02.25-én lesz, gyere el, ha van kedved! :)))))

    VálaszTörlés

Köszönet a foltbaráti hozzászólásodért!